Náš příběh aneb jak to celé začalo, pokračovalo, a kam směřujeme

Když pomyslíte na jógu, každý z vás si s ní pravděpodobně spojí trochu jiný pocit. My okamžitě a zcela instinktivně pomyslíme na laskavost, která je tolik typická pro celou jógovou komunitu a zároveň je zcela esenciální ve vztahu k sobě samým. Vnímáme, jak je odvážné dát sebe na první místo ve dnech, které jsou hektické a plné povinností, a právě v takových momentech jsme sami k sobě nejvíce laskaví. 

Jsme přesvědčení o tom, že je důležité zrelaxovat své tělo a zklidnit roztěkanou mysl, protože tím načerpáme energii a budeme mít dostatek vnitřní síly k tomu být laskaví nejen k sobě, ale také k ostatním

Ze všeho nejdříve si ale musíme najít prostor, ve kterém se budeme cítit šťastně a sami sebou. Takovým místem, kde můžeme být přítomni, hodit starosti všedních dnů za hlavu a bez sebemenších výčitek zpomalit, může být podložka. A právě toto uvědomění nás přivedlo k založení značky Korkie, jejímž jádrem byla, je a vždy bude laskavost.

Jak to vlastně celé začalo?

„K józe jsem se dostala náhodou, ale při zpětném ohlédnutí mám pocit, že mě jako magnet přitahovala vždy. Hned po první skupinové lekci, které jsem se zúčastnila v Berlíně, jsem se naplno zamilovala do pocitu naprostého uvolnění, uvědomění a uzemnění v přítomnosti, a věděla jsem, že ho chci zažívat pořád a pořád dokola. 

S cvičením jsem pokračovala i v Praze, kde jsem si, někde při poznávání vlastního těla a mysli, uvědomila, že jsem se dlouho necítila tak šťastná, vítaná a sama sebou, jako právě v jógové komunitě. Vzhledem k tomu, že jsem vždy měla podnikavého ducha a za smysl své existence považovala tvoření, hledala jsem způsob, jak se do jógové komunity ještě více začlenit a přispět k jejímu rozvoji. Věřila jsem totiž, že tak jak jóga pomohla mně, může pomoci i všem ostatním.

V době, kdy se v mé hlavě zrodil nápad založit značku Korkie, se žádná z firem nesoustředila na prodej korkových podložek. Já osobně jsem se s nimi poprvé setkala na zmiňované lekci v Berlíně. Tento materiál mě pro své vlastnosti okamžitě uchvátil a byl pro mě odrazovým můstkem při sestavování nabídky a pojmenování samotné značky. 

Velmi rychle se ukázalo, že sestavení nabídky a výběr dodavatelů, kteří sdílí stejné hodnoty, pro mě nebude jedinou výzvou. Od samého začátku jsem věděla, že pokud se do podnikání skutečně pustím, v žádném případě nechci produkovat další plast. Takové rozhodnutí je pro firmu nejen nákladné, ale také velmi složité na zrealizování – nikoliv však nemožné. Věřila jsem tomu, že pokud neslevím ze svých požadavků, a sama budu hledat alternativy, nakonec se mi pořadí uspět. 

Miluji, když se z pouhé myšlenky stane skutečný předmět. Do dnešního dne si přesně vybavuji ten nádherný pocit, kdy jsem v rukou držela první Korkie podložku. Najednou se všechno to, o čem jsem si do té doby troufala jen snít, stalo hmatatelnou skutečností. Navíc podložku jsem nikdy nevnímala jako pouhý předmět. Vždy ve mě evokovala bezpečné útočiště a malý ráj, který je tu pro mě vždy, když potřebuji zpomalit. Jsem šťastná, když se ke mně dostane zpětná vazba od zákazníků, kteří s touto myšlenkou souzní a pomáhají ji šířit dál.“ 

Tereza – zakladatelka značky

Jak to pokračovalo?

Od vytvoření první podložky se toho samozřejmě hodně událo a změnilo. V naší nabídce je aktuálně více než 30 různých designů, které jsou výsledkem spoluprací s nejrůznějšími umělci, kteří nás oslovili svou tvorbou. Usilujeme o to, aby naše podložky promlouvaly k široké veřejnosti, a proto kromě minimalistických vzorů přinášíme i širokou paletu designů, které jsou inspirované nespoutanou krásou přírody tak, aby si u nás opravdu každý našel to své. 

I když celá naše cesta začala korkovými jógamatkami, nezůstali jsme jen u nich, a pustili se do výroby podložek, které mají stejný základ, tedy kaučukovou vrstvu, ale liší se svým povrchem, kdy ke korku přibylo mikrovlákno a veganská guma. Všechny použité materiály jsou i nadále udržitelné, ale svými odlišnými vlastnostmi nám umožňují vyšší úroveň kreativity při procesu potiskování. 

Přirozenou proměnou prošla i samotná nabídka produktů, která se rozrostla o sportovní oblečení a další vybavení, jako nahřívací bylinkové polštářky, bloky na jógu, meditační polštáře či masážní pomůcky. Kvůli tomu jsme se z malinkého skladu o rozměrech obývacího pokoje přesunuli do skladu velikosti malého fotbalového hřiště. Množné číslo používáme právě proto, že Tereza už není na chod Korkie sama. Zatímco na začátku odbavovala veškeré objednávky, starala se o hladký běh e-shopu a u toho řešila marketing, teď už má k ruce profesionální tým lidí. 

Změn se za těch pár let fungování udála zkrátka celá řada, ale atmosféru malé české firmy s jasně danými hodnotami, si držíme nadále. Nezměnilo se ani to, že do celého procesu tvorby, výroby i balení dáváme srdce a vážíme si každé jedné objednávky jako i zákazníka samotného. 

Ke všem krokům od nápadu po hotový produkt přistupujeme eticky a s respektem k přírodě a to samé vyžaduje od všech našich obchodních partnerů a dodavatelů. Nic se nezměnilo ani na tom, že z každé prodané jógamatky přispíváme na sázení stromů. V poslední době jsme překročili jeden významný milník, a sice 10 000 vysázených stromů, takže právě díky vám – našim zákazníkům můžeme tento svět udělat lepším místem jak pro nás samotné, tak i pro další generace. 

Kam směřujeme?

I nadále budeme nad věcmi přemýšlet v širším měřítku tak, abychom svým počínáním neovlivňovali negativně společnost a přírodní zdroje. Zároveň bychom si moc přáli, aby se náš udržitelný a odpovědný přístup k podnikání stal inspirací nejen pro lidi, kteří tvoří komunitu Korkie, ale také pro širokou veřejnost. 

Zároveň uděláme maximum pro to, abyste naše produkty i nadále vnímali jako motivaci k pohybu a náš obsah jako podnět ke spokojenějšímu životu plnému laskavosti.